Update on gas service in White Salmon and Hood River

FOR IMMEDIATE RELEASE

December 22, 2020,10:34 AM

Media Alert, Tuesday, Dec. 22, 2020,10:34am

This morning, NW Natural crews are beginning the process to restore gas service to about 1,500 customers in White Salmon-Bingen. We expect to be able to start the restoration process to about 4,000 customers in Hood River-Odell tomorrow (Wednesday), which will occur in a phased approach and could take several days.

We are working with Williams NW Pipeline, which is repairing damage to its district regulator station after a vehicle crashed into it late Sunday night. Because of the accident, the Williams’ gas line was shut down, and NW Natural’s 5,500 customers in the White Salmon-Hood River area lost service. NW Natural’s schedule is dependent on when Williams completes repairs. When we can begin restoring service, NW Natural technicians will be going door-to-door to affected customers.
Customers do not need to do anything. Customers should not relight their equipment but wait to be contacted by NW Natural. If a customer is not home, we will leave a door hanger with a phone number that they can call to schedule a time that works, typically that same day.

We have brought in extra crews and are working as quickly as possible to restore service. We’re also receiving additional assistance from other utilities through a mutual assistance program. Customers may see employees wearing badges from NW Natural, Avista, Cascade or Puget Sound Energy. All workers will carry ID when they arrive at customer homes and will follow COVID-19 safety protocols as usual.

NW Natural distributed blankets to customers from the Hood River Fire Department last night and will communicate plans for additional resources/distributions later today.

NW Natural will continue to provide updates this afternoon.
Follow us @nwnatural and visit www.nwnatural.com.

Alerta para los medios, Martes, Dec. 22, 2020,10:34am

Esta mañana, los trabajadores de NW Natural están comenzando el proceso para restablecer el servicio de gas a unos 1,500 clientes en White Salmon-Bingen. Esperamos poder iniciar mañana (Miércoles) el proceso de restauración de unos 4,000 clientes en Hood River-Odell, lo que ocurrirá en un enfoque por fases y podría llevar varios días.

Estamos trabajando con Williams NW Pipeline, que está reparando los daños a la estación reguladora de su distrito después de que un vehículo se estrelló contra ella el domingo por la noche. Debido al accidente, la línea de gas de Williams se cerró y los 5.500 clientes de NW Natural en el área de White Salmon-Hood River perdieron el servicio. Cuándo Williams complete las reparaciones. Es cuando podamos comenzar a restaurar el servicio, los técnicos de NW Natural irán de puerta en puerta a los clientes afectados.

Los clientes no deben hacer nada. Los clientes no deben volver a encender sus equipos, sino esperar a que NW Natural se comunique con ellos. Si un cliente no está en casa, dejaremos una tarjeta en la puerta con un número de teléfono al que pueden llamar para programar una cita que funcione, generalmente ese mismo día.

Hemos traído trabajadores adicionales y estamos trabajando lo más rápido posible para restaurar el servicio. También estamos recibiendo asistencia adicional de otras empresas de servicios públicos a través de un programa de asistencia mutua. Los clientes pueden ver empleados con insignias de NW Natural, Avista, Cascade o Puget Sound Energy. Todos los trabajadores llevarán una identificación cuando lleguen a las casas de los clientes y seguirán los protocolos de seguridad COVID-19 como de costumbre.

NW Natural seguirá proporcionando actualizaciones esta tarde. Síganos en @nwnatural  y visite www.nwnatural.com.